tajming är allt

Har klarat av dagens sprinterlopp. Det råkade ju bara vara så att jag övervägde tanken på att åka hem till tim. Och det gjorde jag också. Men det blev lite stressigt på vägen. När jag stod och packade fick jag bråttom för jag skulle aldrig hinna med att gå ner till bussen i tid. Mamma ställde upp och skjutsade mig till busshållplatsen. Precis när jag skulle gå ur bilen kom jag på att jag hade glömt sminket hemma och det var tre minuter till bussen skulle komma till min hållplats. Fick hoppa in i bilen igen, köra upp till huset, rusa över gården, låsa upp dörren och rusa igenom hela huset i jakt efter sminket. Hittade det och rusade tillbaka till bilen. Den stackars hunden bara stod på trappen och kollade efter mig. Vi körde i full fart tillbaka till busshållplatsen och när jag har klivit ur bilen kommer bussen. Vilken tajming?

Sminket asså...

Nu är det i alla fall slutstressat för denna dag. Men kanske börjar ångesten komma smygande för morgondagens nationella prov?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0