snön faller och vi med den

detta är sanslöst!? det är/har varit typ snöstorm ute, och det för banne mig 21 APRIL?! jag som var så lycklig och glad för det hade blivit vår :P haha säkert islands fel... började inte förrän halv 1 idag, dock fick jag halvspringa till roden från vigelsö med min 836 kilo tunga väska, för det slog mig att jag inte skulle hinna med bussen.. men det gick bra det med, och det gick bra på digitalteknikprovet jag gjorde igår, hoppas också att det går bra på svenskaprovet jag gjorde också..

Har pluggat ihjäl mig idag,. jobbade ett par sidor i matten eftersom vi tydligen ska hinna 2 till kapitel innan nationellaproven om 3 veckor, sen så har faktiskt pappa varit så snäll så han förhörde mig på styrtekniken jag ska ha prov i på fredag :)

Kände för att börja lösa något, för hade boken kvar i skolan, så tog tag i en gammal bok i bokhyllan som jag inte orkade läsa fördigt för jättelänge sen för att den var så tråkig, så jag tog och provade den tillsammans med ett varmt bad i badkaret, och tro det eller ej, jag tyckte boken var mycket bättre nu ;) tänk att man kan ändra sina åsikter så snabbt? och aah, eftersom den tydligen sög förut X)




Snön faller och vi med den, långt långt in i sommaren.
Snön faller och vi med den, det blir mycket bättre sen.

Iväg med bilen genom flingorna, ingenvart, ingenvart.
Bara bort.

Snön faller och vi med den, snön faller nog länge än.
Har jag på känn.

Säg, minns du när vi stack ifrån stan som ett rövarpack.
Mitt i sommarn ifrån Hagas fest, när det regnade som mest.
Vi gömde oss i skogen med katter och vin.
Ingenvart, ingenvart bara bort.
Säg minns du, minns du det än, minns du den sommaren.
Vill du dit igen.

En är frisk och letar efter lyckan, en annan är full och letar efter kryckan.
En tredje är polis och samlar på falkägg, en fjärde kör in i bergvägg efter bergvägg.
En femte är främmande och minns ingenting.

Tjugoåtta ligger lågt, ligger lägre än en sjunken båt.
Långt till sommarn, långt till vår, tänd en brasa och torka dit hår.
Bärga båten och lägg upp den på land, snart ska vi segla igen.
Vart vi vill.

Snön faller och vi med den, snön faller till morgonen.
Då blir det ljust.




Kommentarer
Postat av: tim<3julia

tänkte kommentera världens snyggaste tjejs blogg :D älskar dig julia törnqvist:D <3<3<<3<3<<<333333333333333333333333333333333333333333333333

2010-04-21 @ 20:22:04
Postat av: julia

haha :) älskar dig med sötis :) <33333333333333333333

2010-04-22 @ 18:14:54
URL: http://juliatornqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0